زمان و مقدار محلول پاشی کود فروت ست مایا رشد بر روی مرکبات و درختان گردو و پسته

زمان و مقدار محلول پاشی کود فروت ست مایا رشد بر روی مرکبات و درختان گردو و پسته

برای نتیجه گرفتن از اثر بخشی کود فروت ست بر روی انواع محصولات از جمله مرکبات،درختان گردو و پسته،دقت و رعایت زمان،مقدار و روش مصرف فروت ست بسیار ضروری می باشد.

از رایج ترین روش های مصرف فروت ست روش محلول پاش می باشد که دسترسی گیاه را به مواد مغذی آسان می کند،همچنین با استفاده به موقع از فروت ست مایا رشد می توانید از ریزش جوانه ها جلوگیری کنید و فرایند گلدهی و میوه دهی را سرعت ببخشید همچنین سال آوری را بین گیاهان کنترل کنید.

شرکت مایا رشد،تولید کننده انواع کود کلات تحت لیسانس MayaHofHeiomآلمان در این مقاله به مبحث “زمان و مقدار محلول پاشی کود فروت ست مایا رشد بر روی مرکبات و درختان گردو و پسته”پرداخته است.

مفاهیمی که در این مقاله به آنها پرداختیم، عبارتند از:

بررسی رایج ترین روش کوددهی فروت ست برای انواع درختان

مقدار و زمان صحیح استفاده از کود فروت ست مایا رشد

تاثیر محلول پاشی کود فروت ست مایا رشد بر روی مرکبات و درختان گردو و پسته

آشنایی با انواع کود های آلمانی مایا رشد

زمان و مقدار محلول پاشی کود فروت ست مایا رشد بر روی مرکبات و درختان گردو و پسته

بررسی رایج ترین روش کوددهی فروت ست برای انواع درختان

انتخاب روش کوددهی مناسب در نتیجه بخش بودن اثر انواع کود های کشاورزی از جمله فروت ست بسیار حیاتی می باشد.کود فروت ست از جمله کود هایی است که به روش محلول پاشی بر روی برگ گیاهان مورد استفاده قرار می گیرد.در روش محلول پاشی،مواد مغذی از روزنه های موجود بر روی برگ درختان وارد گیاه می شوند.

در این روش فروت ست همراه با آب مخلوط می شود و به صورت محلول و مستقیم روی گیاه اسپری می شود که جذب عناصر را برای گیاهان ساده تر می کند.پیشنهاد می شود از ترکیب کود فروت ست با کود های دیگر جلوگیری شود به ویژه ترکیب کود های حاوی گوگرد با کود فروت ست ترکیب مناسبی برای گیاهان نمی باشد.

همچنین قبل از اقدام به انجام برنامه فروت ست بهتر است خاک خود را آنالیز کرده و نسبت به کمبود عناصر موجود در کود های فروت ست اطمینان حاصل فرمایید زیرا استفاده بی رویه از بعضی از عناصر ریزمغذی مانند بور باعث ایجاد مسمومیت در بین گیاهان می شود.

به خاطر داشته باشید که در هوای گرم از محلول پاشی کود فروت ست خودداری فرمایید.

جهت کسب اطلاعات جامع در خصوص کود فروت ست به مقاله “کود فروت ست چیست و کود فروت ست مایا رشد چه فوایدی برای درختان دارد؟“مراجعه فرمایید.

مقدار و زمان صحیح استفاده از کود فروت ست مایا رشد

به طور کلی بهترین زمان برای استفاده از کود فروت ست هنگام متورم شدن جوانه های درخت در اواخر فصل زمستان یا اوایل بهار است که در این زمان جذب کود به بهترین شکل انجام می شود.

برای ارتقاء اثربخشی قابل توجه کود فروت ست،پیشنهاد می شود که به روش مصرف و زمان صحیح استفاده از آن توجه فرمایید.زمان و روش مصرف کود فروت ست برای انواع گیاهان،با توجه به نیازشان می تواند متفاوت باشد.

استفاده صحیح از فروت ست باعث بهبود فرایند گرده افشانی و جوانه زدن دانه گرده، افزایش تشکیل میوه سالم،کنترل سال آوری درختان می شود.

به طور کلی بهترین زمان برای استفاده از کود فروت ست شامل مراحل زیر می باشد:

  • استفاد از فروت ست قبل از شکوفه یا اوایل بهار که مواد مغذی ضروری را برای رشد گل های سالم فراهم می کند و منجر به تقویت جوانه ها و فرایند باردهی گیاه می شود.
  • استفاد از فروت ست درطول گلدهی به رشد اولیه میوه کمک می کند.
  • زمان بعدی استفاده هنگام رشد اولیه میوه درختان می باشد که به شکل گیری میوه با کیفیت و جلوگیری از ریزش آنها کمک می کند.

همچنین استفاده از فروت ست پس از برداشت محصول و قبل از ریختن برگ درختان باعث جلوگیری از سال آوری در درختان می شود.
برای درختانی که تازه به مرحله میوه دهی رسیده اند مقدار کمتری از کود فروت ست لازم است و برای گیاهان مسن حداکثر مقدار توصیه شده محصول را استفاده نمایید.

شیوه مصرف فروت ست متناسب با نوع گیاه

باغاتدر زمان تورم جوانه و یک ماه پس از برداشت
مزارعقبل از گلدهی
گلخانهدر مرحله قبل از گلدهی

به طور کلی میزان مصرف کود فروت ست پودری مایا رشد 2 تا 3 کیلود در هکتار می باشد اگر این میزان مصرف با توجه به نوع گیاه،زمان استفاده و نیاز گیاه متفاوت می باشد.

توصیه می شود زمان و میزان دقیق مصرف با نظر کارشناسان تغذیه گیاه و براساس نتایج آزمایش خاک تعیین گرد.

تاثیر محلول پاشی کود فروت ست مایا رشد بر روی مرکبات

تاثیر محلول پاشی کود فروت ست مایا رشد بر روی مرکبات ، درختان گردو و پسته

از تاثیرات محلول پاشی فروت ست بر روی مرکبات،درخت گردو و پسته می توان به شروع فعالیت دوبار گیاه،رویش جوانه ها و فرایند گلدهی و میوه دهی و همچنین افزایش مقاومت گیاه نسبت به تنش های محیطی اشاره کرد.

با استفاده از محصول فروت ست مایا رشد شرایط برای تشکیل برگ، گرده‌افشانی و تلقیح کامل درختان میوه آماده می شود.محلول پاشی فروت ست به منظور تولید میوه های با کیفیت،کاهش ریزش میوه و گل،کنترل و کاهش سال آوری درختان و کاهش ریزش جوانه ها انجام می شود.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص خرید آنلاین بهترین مارک کود فروت ست پودری می توانید به مقاله”خرید آنلاین بهترین مارک کود فروت ست پودری جهت بهبود عملکرد و گلدهی درختان میوه و گیاهان آپارتمانی“مراجعه فرمایید.

مصرف فروت ست برای مرکبات جهت گلدهی بیشتر

بهترین زمان مصرف کود فروت ست برای مرکبات چند هفته قبل از گلدهی درختان می باشد.استفاده از فروت ست در اواخر اسفند ماه تا اواخر فروردین که زمان تورم جوانه ها می باشد بهترین نتایج را به دنبال دارد.

برای مرکباتی مانند نارنگی، پرتقال، لیمو شیرین، لیمو ترش، نارنگی، نارنج و گریپ فروت، کوددهی فروت ست نیز در زمان تورم جوانه‌ها و باز شدن برگ‌های اولیه و تا قبل از تشکیل گل (اسفند تا اردیبهشت)انجام می شود.

برای جلوگیری از سال آوری می توانید فروت ست را پس از برداشت محصول تا پایان ریزش برگ درختان استفاده کنید.

به خاطر داشته باشید به هیچ وجه برای جلوگیری از ریزش گل های درختان در زمان گلدهی درختان از کود و آبیاری سنگین استفاده نکنید.

تاثیر فروت ست بر درختان گردو

تاثیر فروت ست بر درختان گردو

اصلی ترین مواد مغذی موجود در فروت ست شامل روی،بور،آمینو اسید و نیتروژن است که باعث تحریک رشد درختان و افزایش باردهی آنها می شود.

استفاده از فروت ست برای درختان گردو از صدمات مرتبط با محیط از جمله سرمازدگی،برف و تگرگ جلوگیری می کند و با تامین مواد مغذی،منجر به رشد بهتر درختان می شود.

آشنایی با مرحله فروت ست در درختان پسته

استفاده از فروت ست برای پسته در دو مرحله صورت می گیرد که از اواخر اسفند شروع شده و تا پایان فصل رشد ادامه دارد.

مرحله اول استفاده زمانی صورت می گیرد که شاهد تورم جوانه گل ها هستیم که مصرف فروت ست در این بازه زمانی منجر به افزایش تناژ پسته و تشکیل میوه های درشت و با کیفیت می شود

مرحله دوم در هنگام گرده افشانی و تشکیل گل است،که با فروت ست در زمان ریزش گل ها می توانید درخت را تقویت کنید.

آشنایی با مرحله فروت ست در درختان پسته

اهمیت اجرای فروت ست برای درخت پسته چیست؟

به بارآوردن پسته و برداشت آنها زحمات زیادی را برای کشاورزان به دنبال دارد که استفاده به موقع از فروت ست از ریزش جوانه درختان پسته و کنترل سال آوری آنها کمک می کند،همچنین استفاده از فروت ست درختان پسته را تقویت کرده و از پوک شدن پسته ها جلوگیری می کند.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص کود فروت ست پودری جهت افزایش گلدهی می توانید به مقاله”لیست قیمت و خرید بهترین کود فروت ست پودری جهت افزایش گلدهی و محصول در پسته و زعفران“مراجعه فرمایید.

آشنایی با انواع کود های مایا رشد

کود فروت ست مایا رشد

کود فروت ست مایا رشد

کود فروت ست مایا رشد حاوی مواد مغذی ضروری برای گیاهان است که به فرآیندهای پیچیده گلدهی،گرده افشانی و رشد میوه در درختان کمک می کند.

کود هیومیک اسید 70 درصد مایا رشد

کود هیومیک اسید 70 درصد مایا رشد

کود هیومیک اسید 70درصد مایا رشد،به فرم پرک می باشد،دارای ترکیباتی نظیر 54 درصد هیومیک اسید،1.1 درصد فولویک اسید،16 درصد پتاسیم می باشد.

کلات آهن 6 درصد مایا رشد

کود کلات آهن 6 درصدمایا رشد

کود کلات آهن6 درصد مایا رشد برای تقویت رشد و رفع کمبود آهن در گیاهان استفاده میشود.کود کلات آهن مایا رشد بر پایه پلی کربوکسیلات می باشد که مناسب برای تمام خاک های کشور از جمله شور،اسیدی و قلیایی مناسب است.

کود کلات روی 15 درصد مایا رشد

کلات-روی-15-درصد مایا رشد

کود کلات روی مایا رشد می‌تواند تأثیر مثبتی بر رنگ و براقیت برگ‌ها، تعادل رشد و رنگ‌آوری میوه‌ها داشته باشد.

کود کلات مس 9 درصد مایا رشد

کود کلات مس 9 درصد مایا رشد

عنصر مس، در فعالیت سیستم دفاعی گیاهان نقش دارد و می‌تواند مقاومت گیاهان را در برابر بیماری‌ها و آفات بهبود بخشد.همچنین، مس می‌تواند در تولید کلروفیل و بهبود رنگ و براقیت برگ‌ها نقش داشته باشد.

کود کلات منگنز 9 درصد مایا رشد

کود کلات منگنز 9 درصد مایا رشد

کود کلات منگنز مایا رشد یک منبع ضروری برای رفع کمبود عنصر منگنز در گیاهان می باشد.

 منگنز مهمترین عنصر غذایی برای عملکرد صحیح غده کلروفیل است و در فعالیت بسیاری از آنزیم‌ها نقش دارد.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

16 + هفت =