بررسی و مقایسه قیمت مزایا هیومیک اسید پرک نسبت به پودر و مایع

بررسی و مقایسه قیمت مزایا هیومیک اسید پرک نسبت به پودر و مایع

کود هیومیک اسید به عنوان یکی از بهترین اصلاح کننده های خاک در کشاورزی به وفور مورد استفاده  قرار میگیرد.کود هیومیک اسید در اشکال مختلف از جمله پرک،پودر،مایع و گرانول تولید و در بازار عرضه می شوند.هر یک از شکل های هیومیک اسید دارای ویژگی ها ، مزایا و معایب مخصوص خود می باشند که در این مقاله مایا رشد به بررسی ویژگی هر یک از اشکال هیومیک اسید و کاربردشان پرداخته است.

انتخاب بین کود هیومیک اسید به شکل پودر ،مایع یا پرک به نیازها و ترجیحات خاص کاربر بستگی دارد. عواملی مانند هزینه، سهولت کاربرد و اثربخشی همگی در تعیین بهترین شکل کود هیومیک اسید نقش دارند.

برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید به مقاله بررسی تقلب در بازار هیومیک اسید/هیومات پتاسیم،بررسی روش های تشخیص آن در مایا رشد مراجعه فرمایید.

مفاهیمی که در این مقاله به آنها پرداختیم،عبارتند از:

 چه زمان از هیومیک اسید مایع استفاده کنیم؟

هیومیک اسید پرک چه تفاوتی با پودری دارد؟

تفاوت قیمت هیومیک اسید پرک پودری با مایع چقدر است؟

مقایسه و بررسی حلالیت هیومیک اسید پرک پودری و مایع

 صحیح ترین روش استفاده از کود هیومیک اسید

بررسی و مقایسه قیمت مزایا هیومیک اسید پرک نسبت به پودر و مایع

چه زمان از هیومیک اسید مایع استفاده کنیم؟

اسید هیومیک معمولا در نوع مایع، پودری و پرک در بازار وجود دارد و نحوه مصرف هیومیک اسید می تواند با توجه به نوع کود،نوع محصول و شرایط خاک متفاوت باشد.یکی از دلایل استفاده از هیومیک اسید مایع طریقه مصرف راحت آن می باشد، زیرا به آسانی با آب ترکیب شده و همراه با آب آبیاری وارد زمین می‌شود.

اسید هیومیک مایع را می توان مستقیماً به خاک اعمال کرد تا خواص فیزیکی آن را افزایش دهد، حفظ آب را بهبود بخشد و فرسایش خاک را کاهش دهد. همچنین می تواند خاک را اسیدی تر کند که برای گیاهان اسید دوست مفید است.

اگرچه باید به این نکته توجه کرد که درصد مقدار خالص هیومیک اسید در شکل مایع کمتر از شکل پرک و پودر آن می باشد.کشاورزان می توانند بر اساس نیاز و ترجیحات خود مناسب ترین کود هیومیک اسید را برای محصولات انتخاب کنند.

کود هیومیک اسید مایا رشد

هیومیک اسید پرک چه تفاوتی با پودری دارد؟

شکل پودر و پرک هیومیک اسید ،هر دو اشکال خشک و دانه ای هیومیک اسید هستند که از مواد آلی مانند ذغال سنگ نارس، لیگنیت یا لئوناردیت به دست می آیند.از لحاظ ظاهری کود هیومیک اسید پودری،شامل دانه های ریز هیومیک اسید می باشد که از حلالیت بالایی برخوردار است.

هیومیک اسید پرک به دلیل دارا بودن شکل پرک،به این اسم شناخته می‌شود. این کود از لحاظ ظاهری شبیه به براده آهن است و بسیار سبک می باشد.. شکل ظاهری و سبکی این نوع از هیومیک اسید باعث شده تا امکان تقلب در این فرم وجود نداشته باشد.

از نظر کیفیت و عملکرد، درصورت اطمینان از اصل بودن کود هیومیک اسید،کود هیومیک اسید پودری و پرک هر دو از منابع باکیفیت هستند که می‌توانند برای سلامت خاک و گیاه مفید باشند. و استفاده از آنها تا حد زیادی به نیازها و ترجیحات خاص کشاورز بستگی دارد

کود هیومیک اسید مایا رشد در فرم پرک(flake) است که نسبت به نمونه های پودری هیچ گونه امکان تقلبی در آن وجود ندارد. به طور مثال نمی توان لئوناردیت که ماده اولیه تولید هیومیک اسید است را به این فرم درآورد و به عنوان هیومیک اسید عرضه کرد.

هیومیک-اسید-70-درصد مایا رشد

کود هیومیک اسید 70 درصد مایا رشد

تفاوت قیمت کود هیومیک اسید پرک پودری با مایع چقدر است؟

معمولا درصد خلوص اسید هیومیک پرک و  پودری بیشتر از هیومیک مایع است.عموما بیشترین درصد هیومیک اسید موجود در شکل مایع این کود نهایتا 15-16 درصد است در حالی که در نوع پودر و پرک تا 80 درصد هیومیک اسید میتوان وجود داشته باشد.میزان مصرف هیومیک پودری 1 تا 3 کیلوگرم در هکتار و هیومیک اسید مایع 5 تا 10 لیتر همراه آب آبیاری می باشد.

برای مصرف این دو شکل از هیومیک اسید،در سیستم های آبیاری قطره ای و تحت فشار برای حلالیت بهتر استفاده از کود های مایع هیومیک اسید پیشنهاد می شود.اما در روش های آبیاری غرقابی کود پودری و پرک با توجه به آنالیز و درصد بالاتر بیشتر مورد استقبال قرار می گیرد.

به طور کلی هیومیک اسید مایع،به لحاظ میزان تاثیرگذاری خود تفاوت چندانی با کود هیومیک اسید پرک ندارد؛ تنها تفاوت آن‌ها،در درصد آنالیز است. این تفاوت درصد آنالیز، به معنی پایین بودن کیفیت آن نسبت به هیومیک اسید پرک نیست؛ بلکه ناشی از نحوه فرآوری و استخراج آن است. با این حال، هیومیک اسید مایع، قیمتی ارزان‌تر نسبت به هیومیک اسید پرک دارد.

بررسی و مقایسه قیمت مزایا هیومیک اسید پرک نسبت به پودر و مایع

مقایسه و بررسی حلالیت هیومیک اسید پرک پودری و مایع

یکی از روش های شناسایی کود هیومیک اسید اصل حلالیت آنها می باشد که شامل تمامی اشکال موجود این کود در بازار می شود.کود هیومیک اسید  خلوص و حلالیت بسیار بالایی در آب دارد که این خصوصیات فاکتور کلیدی در تعیین کیفیت هیومیک اسید محسوب می‌شوند.

اسید هیومیک مایع یک محرک زیستی است که می‌توان از آن برای تمامی گیاهان استفاده کرد و حلالیت بالای آن باعث جذب سریع مواد آلی موجود در آن توسط گیاهان می‌شود.

از طرفی مهمترین ویژگی هیومیک اسید پرک آهسته رهش بودن آن است،که به آرامی حل میشود و از سقوط دانه های هیومیک اسید در مخزن جلوگیری میکند که این باعث حل شدن کامل آن می شود. خلوص کود هیومیک اسید پرک مایا رشد، 70 درصد با 16 درصد پتاسیم و حلالیت آن در آب 100 درصدبوده است.

در نتیجه، حلالیت اسید هیومیک به صورت پرک، پودری و مایع به عوامل مختلفی مانند اندازه ذرات، ترکیب شیمیایی و شرایط محیطی بستگی دارد. هر شکل از اسید هیومیک فواید و کاربردهای خاص خود را دارد و انتخاب بستگی به کاربرد مورد نظر دارد.

کود هیومیک اسید 70 درصد مایا رشد با 16 درصد پتاسیم دارای حلالیت 100 درصد می باشد که نقش مهمی در افزایش و بهبود توانایی گیاهان دارد و باعث افزایش توانایی جذب مواد مغذی از خاک توسط گیاهان می شود.

در ویدیو زیر بررسی حلالیت 100 درصدی کود هیومیک اسید 70 درصد مایارشد را مشاهده می کنید.

شما می توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر به مقاله مزایا ،میزان و نحوه مصرف هیومیک اسید برای زمین های زراعی در مایا رشد مراجعه فرمایید.

دلایل استفاده از کود هیومیک اسید برای انواع گیاهان

کود هیومیک اسید به دلیل خواص منحصر به فرد خود به عنوان یکی از بهترین گزینه ها برای رشد گیاهان در نظر گرفته می شود.

به طور کلی کود هیومیک اسید باعث کاهش شوری و ph بالای خاک میشود و دسترسی گیاهان به مواد مغذی را افزایش می دهند،باعث تقویت فعالیت میکروبی مفید بین گیاهان می شوند،بر سرعت رشد و جوانه زدن دانه ها تاثیر دارد.

در حالی که کود هیومیک اسید مزایای متعددی را ارائه می دهد، در هنگام انتخاب بهترین کود، توجه به نیازهای خاص گیاه، شرایط خاک و سایر عوامل ضروری است.

جهت کسب اطلاعات جامع در خصوص کود هیومیک اسید به مقاله”هیومیک اسید (Humic acid) چیست و کود هیومیک اسید مایا رشد چه کاربردی هایی دارد؟“مراجعه فرمایید.

 صحیح ترین روش استفاده از کود هیومیک اسید

کود هیومیک اسید در تمامی فرم های خود از جمله مایع ،پودری و پرک مصرف خاکی دارد. روش محلول پاشی برای کود هیومیک اسید امکان پذیر نیست.رایج ترین روش استفاده از کود هیومیک اسید روش کود آبیاری می باشد.

و متناسب با سیستم آبیاری مزرعه و زمین کشاورزی شرایط استفاده می تواند متفاوت باشد.

محصولات دیگر مایا رشد

کود کلات آهن مایا رشد

کود کلات آهن مایا رشد (Iron chelated fertilizer) برای تقویت رشد گیاهان استفاده میشود و دارای پایداری تضمین شده درpH های 3 تا 11،قابلیت جذب سریع، بهبود کیفیت محصولات،تقویت رشد و افزایش عملکرد گیاه می باشد.

کود کلات آهن مایا رشد را می توان در روش های مختلف کوددهی از جمله کود آبیاری ،چالکود و محلول پاش استفاده کرد که انعطاف پذیری را برای کشاورزان فراهم می کند تا بهترین روش را برای شرایط محیطی خاص خود انتخاب کنند.

شما می توانید جهت خرید کود کلات آهن، به فروشگاه مایا رشد مراجعه فرمایید.

کود کلات آهن 6 درصد مایا رشد

کلات آهن 6 درصد مایا رشد

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

15 − 13 =