کود هیومیک اسید مایا رشد راهکاری برای افزایش رشد و کیفیت محصولات کشاورزی

کود هیومیک اسید مایا رشد راهکاری برای افزایش رشد و کیفیت محصولات کشاورزی

گیاهان به طور کلی برای رشد و باردهی،نیازمند خاک سالم و حاصل خیز می باشند. در بیشتر موارد به دلیل کشت‌های متعدد بر روی زمین‌های کشاورزی، خاک این زمین‌ها در معرض آسیب قرار می گیرد که منجر به عدم وجود مواد آلی به اندازه کافی در خاک می شود. این موضوع باعث می‌شود تا گیاهان نتوانند در زمینی با کمبود مواد آلی رشد کنند و حتی در صورت رشد، رشد آن‌ها مناسب و قابل‌قبول نخواهد بود.

که یکی از بهترین راه حل ها برای رفع این مشکلات استفاده از انواع اصلاح کننده خاک مانند کود هیومیک اسید به صورت اصولی می باشد.

مایا رشد،تولید کننده انواع کود های کشاورزی و محصولات دامی تحت لیسانس MayaHofHeiom آلمان،قصد دارد در این مقاله شما را با ” کود هیومیک اسید مایا رشد راهکاری برای افزایش رشد و کیفیت محصولات کشاورزی “آشنا کند.

ما در مقاله گذشته نیز به مبحث کاربرد و نحوه مصرف کود هیومیک اسید/Humic Acid مایا رشد برای کشت هیدروپونیک پرداختیم.

مفاهیمی که در این مقاله به آنها پرداختیم، عبارتند از:

کاربرد کود هیومیک اسید برای افزایش عملکرد محصولات کشاورزی

معرفی کود هیومیک اسید پرک مایا رشد

اثرات کود هیومیک اسید مایا رشد بر رشد گیاهان

راهنمای استفاده از کود هیومیک اسید برای بهترین نتیجه در کشت و برداشت محصولات

کود هیومیک اسید مایا رشد راهکاری برای افزایش رشد و کیفیت محصولات کشاورزی

کاربرد کود هیومیک اسید برای افزایش عملکرد محصولات کشاورزی

کود هیومیک اسید یکی از محصولات آلی است که از بخش های مختلف گیاهان و باکتری ها به دست می آید.کود هیومیک اسید به عنوان یک ماده کمکی در فرآیند رشد و توسعه گیاهان و همچنین بهبود تولید و  کیفیت محصولات کشاورزی عمل می کند.

استفاده از کود هیومیک اسید در خاک باعث افزایش تغذیه گیاه،بهبود بازدهی و کاهش میزان استفاده از کود شیمیایی می شود.

کود هیومیک اسید کنترل کننده اثرات منفی شرایط آب و هوایی در فصول مختلف می باشد که همین امر به بهبود کیفیت محصولات کشاورزی کمک می کند.

به این صورت که در شرایط خشکی یا رطوبت زیاد، خاک را به گونه ای تنظیم می کند که به گیاهان بتوانند بهتر از آب و عناصر غذایی استفاده کنند.

در نتیجه، استفاده از کود هیومیک اسید می تواند بهبود کیفیت و میزان تولید محصولات کشاورزی را تضمین کند. همچنین،به کاهش هزینه ها و مصرف کود شیمیایی کمک کرده و در نهایت به ارتقای کارایی و درآمد کشاورزان کمک خواهد کرد.

از اصلی ترین اثرات مثبت کود هیومیک اسید بر روی محصولات کشاورزی، افزایش رشد گیاهان است. این کود باعث افزایش فعالیت ریشه‌ها و تشکیل ریشه جدید، افزایش جذب آب و عناصر غذایی از خاک و کاهش تبخیر تعرق گیاه می‌شود. با افزایش رشد گیاه در دوره رویشی، محصول نیز به طور نسبی افزایش می‌یابد.

همچنین، کود هیومیک اسید باعث بهبود خصوصیات فیزیولوژیکی گیاه می‌شود، به عنوان مثال افزایش تحمل به تنش های دمایی و خشکی، کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های گیاهی،افزایش میزان کلروفیل و … می باشد.

به شکل خلاصه، استفاده از کود هیومیک اسید برای افزایش عملکرد محصولات کشاورزی به دلایل زیر توصیه می‌شود:

– افزایش رشد گیاهان

– افزایش جذب عناصر غذایی و آب از خاک

– افزایش عمر مفید گیاهان

– کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های گیاهی

– بهبود خصوصیات فیزیولوژیکی گیاه

– افزایش میزان بازدهی و کیفیت محصولات کشاورزی

برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص ساختار کود هیومیک اسید به مقاله بررسی ساختار کود هیومات پتاسیم+ترکیبات و فواید آن در مایا رشد مراجعه فرمایید.

کود هیومیک اسید مایا رشد راهکاری برای افزایش رشد و کیفیت محصولات کشاورزی

معرفی کود هیومیک اسید پرک مایا رشد

کود هیومیک اسید مایا رشد  ساخته شده از مواد طبیعی و ترکیبات آلی می باشد، که به عنوان یک محرک زیستی با فواید زیاد مورد استفاده برای انواع گیاهان قرار میگیرد. همچنین می‌تواند اثربخشی علف کش‌ها، آفت‌کش‌ها و قارچ‌کش‌ها را افزایش دهد، بقایای مضر آنها را بی حرکت کند یا کاهش دهد.

هیومات پتاسیم در کشاورزی به عنوان یک افزودنی کود برای افزایش کارایی کودها استفاده می‌شود.

کود هیومیک اسید 70درصد مایا رشد،به فرم پرک می باشد،دارای ترکیباتی نظیر 54 درصد هیومیک اسید،1.1 درصد فولویک اسید،16 درصد پتاسیم می باشد.

از مزایای فرم پرک در مقایسه با فرم پودر و مایع هیومیک اسید می توان به فرم منحصر بفرد و سبک بودن آن اشاره کرد،شکل ظاهری و سبکی این نوع از هیومیک اسید باعث شده تا امکان تقلب در این فرم وجود نداشته باشد. از طرف دیگر آهسته رهش‌بودن این محصول نیز، از فرم خاص و وزن سبک هیومیک اسید پرک نشأت می‌گیرد.

این کود از لحاظ شیمیایی، دارای آنالیز ۷۰ درصدی بوده که این آنالیز، پس از طی چندین مرحله فرایند خالص‌سازی بدست آمده است.

هیومیک-اسید-70-درصد مایا رشد

کود هیومیک اسید 70 درصد مایا رشد

جدول آنالیز کود هیومیک اسید مایا رشد

نوع محصولهیومیک اسیدپتاسیم محلول در آب (K₂O)فولویک اسید
کود هیومیک اسید 70 درصد54161/1

اثرات کود هیومیک اسید مایا رشد بر رشد گیاهان

مهمترین ویژگی هیومیک اسید، افزایش بازدهی در محصولات کشاورزی است. هیومیک اسید میزان مواد آلی در خاک را زیاد می‌کند و همین عاملی است برای تاثیرگذاری در پرورش بهتر گیاهان و افزایش ریشه زایی گیاهان که همین امر منجر به باعث افزایش جذب مواد مغذی و پروتئین بیشتر توسط گیاهان می شود.

هیومیک اسید مانند بسیاری دیگر از کودهای آلی،رطوبت خاک را حفظ می‌کند. این موضوع باعث می‌شود که فرایند رسیدن مواد به ریشه قطع نشود و در عین حال در مواقع کم آبی، گیاه دچار مشکل نخواهد شد. این موضوع برای کشاورزی درمناطق کم آب و خشک یک نکته بسیار حیاتی است.

هیومیک اسید به دلیل ساختار خاصی خود مانع فرسایش خاک می‌شود. در واقع این ماده باعث می‌شود که ذرات خاک در کنار هم باقی مانده و خاک کیفیت خود را حفظ کند.که با بارش زیاد باران خاک دچار فرسایش نمی شود و باعث انسجام خاک و جلوگیری از ترک خوردن خاک می شود.

هیومیک اسید در عین حفظ انسجام خاک، با ایجاد منافذی در خاک، تهویه خاک را بهتر می‌کند. در این صورت ریشه هوای مورد نیاز خود را نیز دریافت می‌کند.

یکی دیگر از ویژگی‌های هیومیک اسید تنظیم PH‌ خاک است.این موضوع برای رشد گیاهان یک ویژگی حیاتی است. یعنی با این کار میزان اسیدی بودن خاک تنظیم شده و از رشد عواملی که باعث مسمومیت گیاه می‌شود جلوگیری می‌شود.

هیومیک اسید دارای ویتامین‌های لازم برای گیاه است که اضافه کردن آن به خاک این میزان نیاز را تامین می‌کند.

یکی دیگر از مهم ترین تاثیرات کود هیومیک اسید مایا رشد کاهش میزان شوری خاک می باشد ،نمک می‌تواند ریشه گیاهان را از بین ببرد. اضافه کردن کود هیومیک اسید به خاک‌های مناطق کویری باعث رشد محصولات این مناطق می‌شود.

جهت کسب اطلاعات جامع در خصوص کود هیومیک اسید به مقاله”هیومیک اسید (Humic acid) چیست و کود هیومیک اسید مایا رشد چه کاربردی هایی دارد؟“مراجعه فرمایید.

کود هیومیک اسید مایا رشد راهکاری برای افزایش رشد و کیفیت محصولات کشاورزی

راهنمای استفاده از کود هیومیک اسید برای بهترین نتیجه در کشت و برداشت محصولات

کود هیومیک اسید دارای مزایای زیادی برای انواع گیاهان زراعی،درختان میوه،گیاهان هیدروپونیک و زینتی و …. دارد.

اگر چه برای دریافت تیجه بهتر لازم به شناخت نیازهای گیاهان و نوع خاک و محصولات کشت شده می باشد و در کنار آن آشنایی با مقدار مصرف متناسب با محصول کشت شده بسیار ضروری است.

مقدار مصرف کود هیومیک اسید معمولا در شکل پرک بین 2 تا 5 کیلوگرم در هکتار و در شکل مایع بین 5 تا 15 کیلوگرم به ازای هر هکتار از زمین است. در صورتی که خاک نیازمند تقویت باشد، می‌توان این مقدار را تا 20 کیلوگرم در هر هکتار افزایش داد.

دستورالعمل مصرف کود هیومیک اسید 70 درصد مایا رشد(فرم پرک)

نوع گیاهآبیاری(هر هکتار)
گیاهان زراعی3_2 کیلوگرم
درختان میوه5_3 کیلوگرم
سبزی و صیفی3_2 کیلوگرم
گلخانه ای3_2 کیلوگرم

دستورالعمل مصرف کود هیومیک اسید مایا رشد(فرم مایع)

نوع گیاهآبیاری(هر هکتار)
گیاهان زراعی5 تا 10 لیتر
درختان میوه10 تا 15 لیتر
سبزی و صیفی5 تا 10 لیتر
گلخانه ای5 تا 10 لیتر

جدول های بالا میزان استاندارد استفاده از این محصولات می باشد و استفاده در شرایط مختلف می تواند متفاوت باشد.

برای اطلاع از جزئیات محصولات و خرید محصولات مایا رشد می توانید به صفحه فروشگاه مایا رشد مراجعه فرمایید.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

1 + 3 =