کاربرد و نحوه مصرف کود هیومیک اسید/Humic Acid مایا رشد برای کشت هیدروپونیک

کاربرد و نحوه مصرف کود هیومیک اسید/Humic Acid مایا رشد برای کشت هیدروپونیک

در باغبانی و کشاورزی سنتی، معمولا گیاهان مواد مغذی خود را از خاک و افزودنی هایی مانند کمپوست،کود دامی و کودهای شیمیایی دریافت می کنند.

در کشت هیدروپونیک، گیاهان در خاک رشد نمی کنند،بنابراین مواد مغذی باید مستقیماً از طریق محلولی که با آن آبیاری می شوند، در دسترس گیاهان قرار بگیرد.

استفاده از انواع کودهای طبیعی بدون اثرات مخرب زیست محیطی می تواند باعث بهبود عملکرد گیاه در شرایط متغیر محیطی شود.کود هیومیک اسید پرک مایا رشد می تواند به منظور بهبود بخشیدن کمیت و کیفیت محصولات زراعی و باغی،حفظ سلامت و حاصلخیزی خاک، گزینه مناسبی برای کشت انواع محصولات هیدروپونیک باشد.

مایا رشد،تولید کننده انواع کود های کشاورزی و محصولات دامی تحت لیسانس MayaHofHeiom آلمان،قصد دارد در این مقاله شما را با ” کاربرد و نحوه مصرف کود هیومیک اسید مایا رشد برای کشت هیدروپونیک “آشنا کند.

ما در مقاله گذشته نیز به مبحث کاربرد و نحوه مصرف کود هیومیک اسید برای گیاهان تزیینی پرداختیم.

مفاهیمی که در این مقاله به آنها پرداختیم، عبارتند از:

آیا کود هیومیک اسید برای کشت هیدروپونیک قابل استفاده می باشد؟

نقش موثر کود هیومیک اسید برای کشت هیدروپونیک

مزایای کلی استفاده از کود هیومیک اسید مایا رشد برای تمام محصولات

کدام محصولات هیدروپونیک از کود هیومیک اسید بیشترین بهره را می برند؟

کاربرد و نحوه مصرف کود هیومیک اسید مایا رشد برای کشت هیدروپونیک

آیا کود هیومیک اسید برای کشت هیدروپونیک قابل استفاده می باشد؟

کود هیومیک سید یکی از بهترین گزینه ها برای کشت هیدروپونیک می باشد. در واقع، معمولاً  کود هیومیک اسید در سیستم های هیدروپونیک استفاده می شود، زیرا یک محیط رشد بدون خاک دارای کمبود مواد آلی طبیعی است و هیومیک اسید به بهبود جذب مواد مغذی، رشد ریشه و رشد کلی گیاه کمک می کند.

استفاده از سیستم هیومیک اسید برای کشت هیدروپونیک بهترین راه برای برای رشد گیاهان سالم، سرزنده بدون خاک است. به طور کلی گیاهان سالم به سه چیز نیاز دارند: نور، کیفیت آب و مواد مغذی مناسب.

در حالی که گیاهان معمولی مواد مغذی خود را از خاکی که در آن رشد می‌کنند به دست می‌آورند، محصولاتی که با استفاده از سیستم هیدروپونیک رشد می‌کنند نیاز دارند که محلول‌های مبتنی بر آب و غنی از مواد مغذی بتواند نیازهای آنها را برآورده کند.

کاربرد و نحوه مصرف کود هیومیک اسید مایا رشد برای کشت هیدروپونیک

نقش موثر کود هیومیک اسید مایا رشد برای کشت هیدروپونیک

انتخاب کود هیومیک اسید مناسب می تواند نقش موثری بر رشد و عملکرد گیاهان در گلخانه های هیدروپونیک داشته باشد.

در کشت هیدروپونیک،فرآیند کشت داخلی با مواد مغذی مایع اغلب منجر به محدود شدن گیاهان از نظر اندازه و استحکام در مقایسه با گیاهانی می شود که در زمین کشت می شوند.بنابراین، استفاده از کود مناسب و با کیفیت برای کشت هیدروپونیک می تواند بسیار در رشد گیاهان مهم  و تاثیر گذار باشد.

استفاده از کود هیومیک اسید برای کشت هیدروپونیک، باید حاوی ترکیباتی از مواد مغذی هیدروپونیک اولیه و ثانویه باشد. منابع اولیه شامل نیتروژن (N)، پتاسیم (K) و فسفر (P) است.

برای فراهم کردن گیاهان با طیف کامل تری از نیازهای تغذیه ای، می توان از ریز مغذی های دیگر نیز برای محصولات هیدروپونیک استفاده کرد. اینها ممکن است شامل مواد معدنی مانند کلسیم منیزیم، آهن و غیره باشند. کلسیم جذب مواد مغذی را در مرحله پوشش گیاهی افزایش می دهد و منیزیم به تولید کلروفیل کمک می کند. آهن و گوگرد در مقادیر کم به منظور جلوگیری از زرد شدن برگهای جدید داده می شود.

مایا رشد تولید کننده تخصصی انواع کود های کشاورزی با فرمولاسیون انحصاری،تحت لیسانس آلمان،در کنار کود هیومیک اسید 70 درصد  به تولید انواع کلات های ریزمغذی آهن،روی،مس و منگنز نیز پرداخته است.

کود هیومیک اسید مایا رشد با 16 درصد پتاسیم به تقویت رشد منظم و مقاومت در برابر آفات و بیماری ها کمک می کند.

هیومیک-اسید-70-درصد مایا رشد

کود هیومیک اسید 70 درصد مایا رشد

مزایای کلی استفاده از کود هیومیک اسید مایا رشد برای تمام محصولات

  • محرک رشد گیاه
  • افزایش کمی و کیفی محصول
  • بهبود ساختمان خاک
  • افزایش ظرفیت نگهداری آب در خاک
  • تقویت و افزایش ظرفیت و توان تبادلات کاتیونی خاک
  • افزایش توسعه رشد گیاه
  • کاهش تنش های آبی و تنش های ناشی از شوری
  • افزایش کارایی اثر بخشی کودهای شیمیایی
  • تامین مواد آلی و افزایش جمعیت ریز جانداران مفید خاک
  • غیرفعال نمودن سموم مصرفی در خاک و سالم سازی خاک
  • افزایش دستیابی گیاه به عناصر ریزمغذی
  • افزایش درصد جوانه زنی بذر

برای کسب اطلاعات بیشتر به مقاله کود هیومیک اسید مایا رشد راهکاری برای افزایش رشد و کیفیت محصولات کشاورزی مراجعه فرمایید.

4 1

کدام محصولات هیدروپونیک از کود هیومیک اسید بیشترین بهره را می برند؟

اکثر محصولات هیدروپونیک می توانند از استفاده از کود هیومیک اسید بهره مند شوند. با این حال، برخی از محصولات هیدروپونیک که می توانند به ویژه از استفاده از اسید هیومیک سود ببرند عبارتند از:

1. گوجه فرنگی: گوجه فرنگی به سطوح بالایی از مواد مغذی نیاز دارد. کود هیومیک اسید می تواند به بهبود جذب مواد مغذی کمک کند، که می تواند باعث رشد سالم گوجه فرنگی و تولید میوه شود.

2. کاهو: کاهو نیز به مقادیر زیادی نیتروژن و سایر مواد مغذی نیاز دارد.کود هیومیک اسید می تواند به بهبود جذب مواد مغذی گیاهان کاهو کمک کند، که می تواند منجر به رشد سریع تر و گیاهان سالم تر شود.

3. خیار: خیاربه سطوح بالایی از نیتروژن، فسفر و پتاسیم نیاز دارند. کود هیومیک اسید می تواند به بهبود جذب مواد مغذی گیاهان خیار کمک کند و در نتیجه خیارهای بزرگتر و سالم تری تولید کند.

4. توت فرنگی: توت فرنگی نیاز به یک محلول مغذی متعادل دارد و برای تقویت رشد میوه به سطوح بالایی از فسفر و پتاسیم نیاز دارد. کود هیومیک اسید می تواند به بهبود در دسترس بودن مواد مغذی برای گیاهان توت فرنگی کمک کند، که می تواند منجر به میوه های بزرگتر و شیرین تر شود.

جهت کسب اطلاعات جامع در خصوص کود هیومیک اسید به مقاله”هیومیک اسید (Humic acid) چیست و کود هیومیک اسید مایا رشد چه کاربردی هایی دارد؟“مراجعه فرمایید.

1 3

معرفی کود کلات آهن مایا رشد


کود کلات آهن مایا رشد
 (Iron chelated fertilizer) برای تقویت رشد گیاهان استفاده میشود و دارای پایداری تضمین شده درpH های 3 تا 11،قابلیت جذب سریع، بهبود کیفیت محصولات،تقویت رشد و افزایش عملکرد گیاه می باشد.

کود های کلات مایا رشد را می توان در روش های مختلف کوددهی از جمله کود آبیاری ،چالکود و محلول پاش استفاده کرد که انعطاف پذیری را برای کشاورزان فراهم می کند تا بهترین روش را برای شرایط محیطی خاص خود انتخاب کنند.

کود کلات آهن 6 درصد مایا رشد

کلات آهن 6 درصد مایا رشد

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

بیست − چهارده =