معرفی و آشنایی با نسل جدید کود کلات روی مایا رشد

معرفی و آشنایی با نسل جدید کود کلات روی مایا رشد

ریزمغذی روی یکی از مواد مغذی ضروری می باشد که گیاهان به مقدار کم به آن نیاز دارند اگه چه در صورت فقدان یا کمبود آن می تواند به طور قابل توجهی بر عملکرد محصولات و کیفیت آنها تاثیر می گذارد.

کود های روی معمولی ممکن است به دلایل زیادی از جمله آبشویی در خاک به راحتی از بین بروند به همین دلیل یکی از بهترین انتخاب ها برای تامین روی مورد نیاز گیاهان استفاده از کود کلات روی می باشد.

در این مقاله ما به معرفی و بررسی کود کلات روی مایا رشد و فرمولاسیون اختصاصی آن می پردازیم.

مفاهیمی که در این مقاله به آنها پرداختیم، عبارتند از:

اهمیت استفاده از کود کلات روی برای بهبود کیفیت محصولات

کاربرد و فواید استفاده از کود کلات روی در کشاورزی

آشنایی با فرمولاسیون انحصاری مایا رشد

معرفی و آشنایی با نسل جدید کود کلات روی مایا رشد

اهمیت استفاده از کود کلات روی برای بهبود کیفیت محصولات

روی، یک ریز مغذی ضروری، نقشی اساسی در رشد و نمو گیاهان دارد. یکی از راه های موثر برای رفع کمبود روی در گیاهان، استفاده از کودهای کلات روی است. در اینجا به اهمیت استفاده از کود کلات روی برای افزایش کیفیت محصولات کشاورزی می پردازیم:

1.بهبود جذب مواد مغذی با استفاده از کود کلات روی مایا رشد:

کود کلات روی مایا رشد تولید شده با عامل کلات کننده پلی کربوکسیلات که یک ریزمولکول است سرعت جذب روی و سایر عناصر مغذی را افزایش می دهد و تضمین می‌کنند که محصولات کشاورزی منبع کافی از این ریزمغذی ضروری را دریافت می‌کنند.

2.رشد و توسعه بهینه گیاه با کلات روی:

روی در فرآیندهای فیزیولوژیکی مختلف در گیاهان از جمله فتوسنتز،فعال شدن آنزیم و سنتز هورمون نقش دارد. استفاده از کودهای کلات روی باعث رشد بهینه گیاه می شود که منجر به محصولات سالم تر و قوی تر می شود. این به نوبه خود بر کیفیت محصولات کشاورزی تأثیر مثبت می گذارد.

3. مشکلات کمبود روی در گیاهان:

 – کمبود روی می تواند منجر به توقف رشد، گلدهی ضعیف و کاهش رشد میوه یا بذر شود. با رفع این کمبود با کودهای کلات روی، کشاورزان به طور بالقوه می توانند عملکرد محصول را افزایش دهند.

4.افزایش پایداری مواد مغذی در خاک با کلات روی:

کود کلات روی مایا رشد به دلیل پایداری بالا در خاک هایی با ph 3 تا 11  نسبت به  سایر محصولات مشابه از پایداری بیشتری برخوردار است. دسترسی پایدار روی به گیاهان در یک دوره طولانی به سلامت کلی محصولات کمک می کند. این ثبات در حصول اطمینان از اینکه محصولات در طول مراحل رشد خود یک منبع ثابت و قابل اعتماد از مواد مغذی دریافت می کنند بسیار مهم است.

  5.کود کلات روی افزایش دهنده مقاومت در برابر استرس های محیطی:

روی برای افزایش مقاومت گیاهان در برابر تنش های محیطی از جمله بیماری ها و شرایط آب و هوایی نامطلوب شناخته شده است. استفاده از کودهای کلات روی به تقویت محصولات کشاورزی کمک می کند و آنها را در برابر چالش هایی مانند خشکسالی، آفات و بیماری ها مقاوم می کند. این انعطاف پذیری به کیفیت کلی محصول برداشت شده کمک می کند.

6.کود کلات روی و افزایش پایداری محیطی:

مایا رشد به پایداری زیست محیطی از طریق فرمول PCOOH با هدف کشاورزی سازگار با محیط زیست متعهد است. با انتخاب کودهای کلات روی با اثرات زیست محیطی کم، کشاورزان به شیوه های کشاورزی پایدار کمک می کنند و سلامت خاک و تنوع زیستی طولانی مدت را ارتقا می دهند.

اهمیت استفاده از کود کلات روی در کشاورزی را نمی توان نادیده گرفت. از بهبود جذب مواد مغذی و عملکرد محصول گرفته تا افزایش محتوای غذایی محصولات کشاورزی، کودهای کلات روی جزء کلیدی شیوه‌های کشاورزی مدرن هستند. رویکرد مایارشد برای کلات کردن روی با فرمولاسیون Pcooh بر پتانسیل این کودها برای متحول کردن کیفیت و پایداری تولید کشاورزی تاکید می کند و راه را برای عرضه مواد غذایی انعطاف پذیرتر و غنی تر از مواد مغذی هموار می کند.

مایا رشد،تولید کننده تخصصی انواع کود های کشاورزی و محصولات دامی تحت لیسانس MayaHofHeiom آلمان،در مقاله گذشته به موضوع”چه گیاهانی بیشترین نیاز را به کود کلات روی دارند؟+مقدار مصرف کود کلات روی“پرداخته است.

معرفی و آشنایی با نسل جدید کود کلات روی مایا رشد

کاربرد و فواید استفاده از کود کلات روی در کشاورزی

کود کلات روی به دلیل اهمیت و مزایای متعدد کاربرد زیادی در صنعت کاورزی دارد. در اینجا به برخی از این اشاره کرده ایم:

1.اصلاح کمبود روی در بین گیاهان:

کلات روی اغلب برای اصلاح کمبود روی در گیاهان استفاده می شود. علائم کمبود روی شامل توقف رشد، زرد شدن برگها و کاهش عملکرد است. استفاده از کلات روی می تواند این مسائل را به طور موثر برطرف کند.

2. فعال سازی آنزیم گیاهی:

روی جزء کلیدی آنزیم های متعددی است که در واکنش های متابولیکی مختلف در گیاهان نقش دارند. این آنزیم ها نقش مهمی در فرآیندهایی مانند فتوسنتز، سنتز DNA و تنظیم هورمون ایفا می کنند.

3.نقش روی در عملکرد فتوسنتز:

روی برای فتوسنتز ضروری است. سطوح کافی روی به تثبیت دی اکسید کربن بهینه کمک می کند و منجر به بهبود کارایی فتوسنتزی و رشد کلی گیاه می شود.

4. سنتز پروتئین گیاهی:

روی در سنتز پروتئین ها و اسیدهای نوکلئیک نقش دارد. نقش مهمی در تشکیل آنزیم ها و پروتئین های ساختاری دارد و به رشد و سلامت کلی گیاه کمک می کند.

5.توسعه ریشه گیاهان:

روی برای رشد و افزایش طول ریشه مهم است. سطوح کافی روی در خاک باعث رشد سیستم ریشه ای سالم می شود که برای جذب مواد مغذی و آب ضروری است.

6.افزایش تحمل استرس محیطی:

روی به گیاهان کمک می کند تا با تنش های محیطی مختلف مانند خشکی، دمای بالا و حاصلخیزی پایین خاک مقابله کنند. در فعال شدن آنزیم ها و پروتئین های مرتبط با استرس نقش دارد و توانایی گیاه را برای تحمل شرایط چالش برانگیز افزایش می دهد.

7.بهبود جذب مواد مغذی:

روی جذب سایر مواد مغذی مانند فسفر و آهن را تسهیل می کند. این به حرکت و انتقال این مواد مغذی در داخل گیاه کمک می کند و به کارایی کلی مواد مغذی کمک می کند.

8.مقاومت در برابر بیماری ها:

سطوح کافی روی به توانایی گیاه برای مقاومت در برابر بیماری های خاص کمک می کند. روی در فعال سازی آنزیم هایی که در مکانیسم های دفاعی گیاه در برابر عوامل بیماری زا نقش دارند، نقش دارد.

9.توسعه میوه و بذر:

روی در مراحل تولید مثل بسیار مهم است و به رشد میوه ها و دانه ها کمک می کند. در سنتز تنظیم کننده های رشد و هورمون هایی که بر گلدهی و میوه دهی تأثیر می گذارند، نقش دارد.

10. افزایش عملکرد و کیفیت محصول:

سطوح کافی روی به افزایش عملکرد محصول و بهبود کیفیت کمک می کند. این امر به ویژه برای محصولاتی مانند غلات، حبوبات و میوه هایی که نیاز به روی بالایی دارند، بسیار مهم است.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص تاثیر کلات روی بر گیاهان زراعی به مقاله “مصرف کود کلات روی برای گیاهان زراعی و تاثیر آن در عملکرد و رشد گیاهان“مراجعه فرمایید.

معرفی و آشنایی با نسل جدید کود کلات روی مایا رشد

آشنایی با فرمولاسیون انحصاری کود کلات مایا رشد

یکی از ویژگی های اصلی عامل های کلات کننده رایج در بازار از جمله  EDTA و EDDHA درشت مولکول بودن آنها می باشد.این کلات ها به دلیل اندازه مولکولی بزرگشان به سختی در خاک حرکت می کنند و ممکن است در اثر بارندگی شدید یا آبیاری شدید از خاک شسته شوند.این کلات‌ها را نمی‌توان با محلول‌پاشی استفاده کرد وامکان  رسوب د رph های بالا را دارند.

مایا رشد با استفاده از عامل کلات کننده پلی کربکسیلات مطابق با متد روز دنیا دست به تولید انواع کود های کلات از جمله کلات روی کرده است. که باعث جذب و حلالیت بهتر مواد مغذی،پایداری بالا،اثرات زیست محیطی کم شده است.

 عامل کلات کننده این نوع کود ها بر خلاف سایر کلات ها ریز مولکول می باشد به همین دلیل جذب مواد مغذی توسط گیاه راحت تر می شود و همچنین کلات های مایا رشد دارای حلالیت بالایی می باشند.

یکی از ویژگی های کلیدی این فرمولاسیون ،پایداری بسیار بالای آن در خاک است که باعث می شود عامل کلات و ریز مغذی ها  برای مدت طولانی در دسترس گیاهان باقی می ماند.

علاوه بر این،فرمولاسیون PCOOH در سطوح pH بین 3 تا 11 پایدار است و در خاک های قلیایی بسیار موثر است،همچنین اثرات زیست محیطی بسیار کمی دارد.

جهت کسب اطلاعات جامع در خصوص کود کلات روی به مقاله “کود کلات روی چیست؟آشنایی با کاربرد و خواص کلات روی مایا رشد برای گیاهان باغی“مراجعه فرمایید.

کود کلات روی 15 درصد مایا رشد

عنصر روی در متابولیسم و فعالیت‌های گیاهان نقش مهمی دارد و کمبود آن در خاک‌های شنی، قلیایی و آهکی بیش‌تر اتفاق می‌افتد. استفاده از کود کلات روی مایا رشد به تسریع فرآیندهای جذب و انتقال عناصر غذایی در گیاهان و تشکیل سبزینه، متابولیسم هورمون‌های گیاه کمک می کند.

کلات-روی-15-درصد مایا رشد

از دیگر محصولات پرمصرف می توان به کود کلات آهن مایا رشد اشاره کرد که با عامل کلات کننده پلی کربوکسیلات تولید شده است و دارای پایداری تضمین شده در ph های 3 تا 11 می باشد که همچنین قابلیت جذب سریع، بهبود کیفیت محصولات،تقویت رشد و افزایش عملکرد گیاه را دارد.

شما می توانید جهت خرید انواع کود های کشاورزی،به فروشگاه مایا رشد مراجعه فرمایید.

کلات آهن 6 درصد مایا رشد

کود کلات آهن 6 درصد مایا رشد
ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

19 − هشت =