مزایا،میزان و نحوه مصرف کود هیومیک اسید_فولویک اسید مایا رشد برای درختان میوه

مزایا،میزان و نحوه مصرف کود هیومیک اسید_فولویک اسید مایا رشد برای درختان میوه

کود هیومیک اسید با تاثیرات فوق العاده خود در اصلاح خاک،یکی از بهترین انتخاب ها برای درختان میوه می باشد.

 از مهم‌ترین فواید کود هیومیک اسید برای درختان میوه  می‌توان به افزایش جذب عناصر غذایی، کاهش شوری خاک، افزایش تناژ میوه، افزایش جذب نور خورشید، بهبود سلامت درخت و خاک، اصلاح کننده قوی خاک، بهبود تنفس ریشه و… اشاره کرد.

کود هیومیک اسید مایا رشد کاملا ارگانیک می باشد و به هیچ عنوان خاصیت سوزانندگی ندارد به همین دلیل در طی تمام مراحل رشد درخت می‌توان از آن استفاده کرد،به همین دلیل منجر به حفظ سلامت درختانتان و در نهایت رسیدن به سود اقتصادی می شود.

مایا رشد،تولید کننده انواع کود های کشاورزی و محصولات دامی تحت لیسانس MayaHofHeiomآلمان،قصد دارد در این مقاله شما را با ” مزایا،میزان و نحوه مصرف کود هیومیک اسید مایا رشد برای درختان میوه “آشنا کند.

ما در مقاله گذشته نیز به مزایا ،میزان و نحوه مصرف هیومیک اسید برای زمین های زراعی در مایا رشد پرداختیم.

مفاهیمی که در این مقاله به آنها پرداختیم، عبارتند از:

مزایای کود هیومیک اسید برای درختان میوه

نحوه مصرف هیومیک اسید برای محصولات باغی

مقدار مصرف کود هیومیک برای باغات و درختان میوه

زمان مصرف کود هیومیک اسید برای درختان

مقدار مصرف کود هیومیک اسید  برای هر درخت به چه عواملی بستگی دارد؟

کدام درختان میوه بیشترین نیاز را به کود هیومیک اسید دارند؟

نحوه تاثیرگذاری اسید هیومیک بر خاک و درختان میوه

مزایا،میزان و نحوه مصرف کود هیومیک اسید مایا رشد برای درختان میوه

مزایای کود هیومیک اسید برای درختان میوه

بهترین راه حل برای مشکلاتی از جمله سفت شدن بافت خاک، عدم دریافت نتیجه از کوددهی، شوری خاک، عدم نفوذ آب در خاک که معمولا باغداران با آن مواجه هستن، کود هیومیک اسید می باشد.

به دلیل مزایای بی‌شمار کود هیومیک اسید،که یکی از کودهای طبیعی بسیار مهم و کاربردی در کشاورزی و باغداری می‌باشد که حتی مصرف آن برای گیاهان آپارتمانی نیز توصیه می‌شود.

مصرف کود اسید هیومیک به عنوان یک اصلاح کننده بسیار قوی تاثیر بی‌شماری برای تمام گیاهان از جمله درختان میوه دارد.

از مهم‌ترین فواید کود هیومیک اسید برای درختان میوه می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

1.افزایش جذب نور خورشید توسط گیاه

استفاده از کود هیومیک اسید در باغات میوه موجب تیره شدن خاک آن می‌شود.همین امر باعث جذب بیشتر نور خورشید می شود.به این ترتیب پروسه پرورش گیاه با وجود نور بیشتر، سریع‌تر و باکیفیت‌تر انجام می‌گیرد.

2.افزایش جذب عناصر غذایی

کود هیومیک اسید با بهود بافت خاک، عناصر سنگین و مضر را از دسترس ریشه خارج می کند،از این طریق به افزایش جذب عناصر توسط ریشه کمک زیادی می‌کند.

3.ایجاد تخلخل در خاک

یکی دیگر از فواید کود هیومیک اسید برای درختان ایجاد تخلخل در خاک است. در اثر این اتفاق ریشه درخت به راحتی در دل خاک حرکت می‌کند و مواد مغذی بیشتری را جذب می‌کند.

4.بهبود تنفس ریشه درخت

در اثر استفاده از کود هیومیک اسید و ایجاد تخلخل ، اکسیژن بین ذرات خاک راه پیدا می‌کند و همین امر سبب بهبود تنفس ریشه می‌شود.

5.کاهش میزان مواد سمی موجود در خاک

به دلیل ترکیبات خاص کود هیومیک اسید باعث کاهش مواد سمی در خاک می شود.

6.افزایش بازدهی کوددهی

معمولا بعد از استفاده از کود های مختلف شیمیایی و طبیعی عناصر مغذی به هم میچسبند و توسط ریشه غیر قابل جذب می شوند.هیومیک اسید با جدا کردن عناصر غذایی از یکدیگر باعث افزایش بازدهی کود دهی می شود.

7.افزایش ظرفیت نگهداری آب در خاک

کود هیومیک اسید در خاک مانند یک اسفنج عمل می کند و باعث حفظ آب در خاک می شود.این ویژگی برای مشکل کمبود آب بسیار کاربردی می باشد.

8.افزایش طول عمر محصولات باغی

وجود هیومیک در خاک باعث افزایش ضخامت دیواره‌های سلولی در محصولات باغی می شود و در نتیجه سبب افزایش طول عمر مفید محصولات می شود.

9.کاهش شوری خاک

از مهم‌ترین فواید کود هیومیک اسید برای درختان کاهش میزان شوری خاک است، این کود طبیعی نمک را از ریشه دور کرده و از جذب آن جلوگیری می‌کند.

10.افزایش تناژ محصول

هیومیک اسید با حفظ رطوبت در خاک، تسریع جذب عناصر غذایی، بهبود بافت خاک و… باعث افزایش تناژ محصولات باغی می‌شود.

مزایا،میزان و نحوه مصرف کود هیومیک اسید مایا رشد برای درختان میوه

نحوه مصرف هیومیک اسید برای محصولات باغی

از آنجاییکه تاثیر اصلی هیومیک اسید اصلاح بافت خاک است،به طور کلی کود هیومیک اسید در تمامی فرم های خود از جمله مایع ،پودری و پرک مصرف خاکی دارد.و روش محلول پاشی روی شاخ و برگ گیاهان برای کود هیومیک اسید امکان پذیر نیست.

رایج ترین روش استفاده از کود هیومیک اسید روش کود آبیاری می باشد. بنابراین نحوه مصرف هیومیک اسید برای محصولات باغی به صورت آبیاری می‌باشد. کافی است مقدار لازم از کود را همراه با آب آبیاری وارد زمین کنید و تا به مرور به نتیجه د لخواه خود برسید.

مقدار مصرف کود هیومیک برای باغات و درختان میوه

مقدار مصرف کود هیومیک اسید به مواردی از جمله نوع خاک ، محصول کشت شده و نیاز گیاه بستگی دارد. این میزان معمولا در شکل پرک بین 2 تا 5 کیلوگرم در هکتار و در شکل مایع بین 5 تا 15 کیلوگرم به ازای هر هکتار از زمین است. در صورتی که خاک نیازمند تقویت باشد، می‌توان این مقدار را تا 20 کیلوگرم در هر هکتار افزایش داد.

مقدار مصرف هیومیک اسید پرک مایا رشد برای درختان میوه:

کود آبیاری: ۳ تا ۵ کیلوگرم در هکتار

مقدار مصرف هیومیک اسید مایع مایا رشد برای درختان میوه:

کود آبياري: ۱۰ تا ۱۵ لیتر در هکتار

کود هیومیک اسید 70 درصد مایا رشد با 16 درصد پتاسیم نقش مهمی در افزایش و بهبود توانایی گیاهان دارد و باعث افزایش توانایی جذب مواد مغذی از خاک توسط گیاهان می شود.

هیومیک-اسید-70-درصد مایا رشد

کود هیومیک اسید 70 درصد مایا رشد

برای کسب اطلاعات بیشتر به مقاله کاربرد و نحوه مصرف کود هیومیک اسید برای گیاهان تزیینی مراجعه فرمایید.

زمان مصرف کود هیومیک اسید برای درختان میوه

هیومیک اسید به دلیل ویژگی‌های منحصر بفردی که دارد در اکثر دوره های رشد قابل استفاده می‌باشد.اگرچه برای دریافت نتایج بهتر،حتما یک دوره منظم باید از کود هیومیک اسید استفاده کرد.

 اگر می‌خواهید نهال‌تان سریع‌تر رشد کند و خاک آن نیز حاصلخیز باشد؛ بهتر است از کود هیومیک اسید در هنگام کاشت نهال درخت، استفاده نمایید. همچنین برای رشد بهتر میوه‌ها و جلوگیری از ریزش شکوفه‌ها؛ بهتر است در اوایل بهار از اسیدهیومیک استفاده کنید تا تمام املاح و مواد مورد نیاز، به میزان کافی به درخت و میوه‌ها برسد.

مقدار مصرف کود هیومیک اسید برای هر درخت به چه عواملی بستگی دارد؟

مقدار مصرف کود هیومیک اسید برای هر درخت به عوامل مختلفی مانند خاک منطقه، سن درخت، نوع محصول و… بستگی دارد. در نتیجه بهتر است مطابق با دستورالعمل پیشنهادی تولید کننده مصرف شود.

کدام درختان میوه بیشترین نیاز را به کود هیومیک اسید دارند؟

کود هیومیک اسید به دلیل ارگانیک بودن و مزایای زیاد برای تمام درختان مورد استفاده قرار می گیرد.درختان میوه مانند درخت پرتقال، آلو، هلو، زردآلو، سیب، گلابی و خرمالو بیشترین نیاز را به کود هیومیک اسید دارند.

جهت کسب اطلاعات جامع در خصوص کود هیومیک اسید به مقاله”هیومیک اسید (Humic acid) چیست و کود هیومیک اسید مایا رشد چه کاربردی هایی دارد؟“مراجعه فرمایید.

مزایا،میزان و نحوه مصرف کود هیومیک اسید مایا رشد برای درختان میوه

نحوه تاثیرگذاری کود هیومیک اسید مایا رشد بر خاک و درختان میوه

کود هیومیک اسید مایا رشد در واقع بستر مناسبی را برای رشد باکتری‌های مفید در خاک فراهم می‌کند تا مواد مغذی مورد نیاز خاکجذب بیشتری داشته باشد. این باکتری‌ها موجب حاصلخیزی خاک می‌شوند و سوخت و ساز گیاه را هم تا حدود زیادی، افزایش می‌دهند.

به طور کلی، استفاده از کود هیومیک اسید می‌تواند به بهبود سلامت، بهره‌وری و پایداری باغ‌های درختان میوه کمک کند و در نتیجه بازده این کود،میوه‌ های با کیفیت بالا برای باغداران به همراه داشته باشد.

معرفی کود کلات آهن مایا رشد


کود کلات آهن مایا رشد (Iron chelated fertilizer) برای تقویت رشد گیاهان استفاده میشود و دارای پایداری تضمین شده درpH های 3 تا 11،قابلیت جذب سریع، بهبود کیفیت محصولات،تقویت رشد و افزایش عملکرد گیاه می باشد.

کود های کلات مایا رشد را می توان در روش های مختلف کوددهی از جمله کود آبیاری ،چالکود و محلول پاش استفاده کرد که انعطاف پذیری را برای کشاورزان فراهم می کند تا بهترین روش را برای شرایط محیطی خاص خود انتخاب کنند.

کود کلات آهن 6 درصد مایا رشد

کلات آهن 6 درصد مایا رشد

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دو × چهار =